دور تازه عملیات سپاه برای پاكسازی كامل گروهك پژاك
نوشته شده توسط : بسیجی

پس از اتمام مهلت یک ماهه سپاه پاسداران به گروهک تروریستی پژاک برای عقب نشینی از مرزهای شمال غربی جمهوری اسلامی ایران و پایان دادن کامل به عملیات های تروریستی، نیروی زمینی سپاه از روز جمعه (11شهریور) دور جدیدی از عملیات گسترده با شدت و قاطعیت بیشتر علیه مواضع پژاک آغاز کرده است.






به گزارش "بیداری اسلامی"، سرهنگ پاسدار «حمید احمدی» یكی از فرماندهان عملیاتی نیروی زمینی سپاه و مستقر در منطقه عملیات پیرامون این عملیات گفت: با درخواست دولت اقلیم كردی عراق و به خاطر ماه مبارك رمضان وقفه ای در عملیات قبلی نیروی زمینی سپاه علیه مواضع گروهك تروریستی پژاك بوجود آمد.


وی افزود: نیروی زمینی سپاه با تعیین شروطی از جمله خروج كامل تروریست ها از مناطق مرزی غرب كشور و پرهیز آنها از ارتكاب هرگونه عملیات تروریستی در این مناطق با وساطت دولت اقلیم كردی عراق مهلتی یك ماهه به تروریست ها داد.


سرهنگ احمدی تصریح كرد: روز جمعه (11 شهریور ماه) همزمان با پایان مهلت مقرر، دستگاه های مهندسی نیروی زمینی سپاه شروع به احداث جاده در حاشیه مرزها بخصوص در اطراف روستای «دولتو» از توابع بخش وزینه شهرستان سردشت در داخل خاك جمهوری اسلامی ایران نمودند.


هدف این بود كه اگر تروریست ها اقدامی نكردند مشخص می شود كه آنها به شروط ایران پایبند هستند اما متاسفانه گروهك تروریستی پژاك بدون اعتنا به درخواست و میانجیگری دولت اقلیم كردی عراق با تیراندازی و پرتاب خمپاره دو نفر از نیروهای كرد بومی را به شهادت رساند و با این كار عملا برای دولت اقلیم ثابت شد كه تروریست ها هیچ توجهی به درخواست آنها نكرده اند.


سرهنگ احمدی در ادامه افزود: با این اقدام تروریست ها، نیروی زمینی سپاه ساعت 16 روز جمعه عملیات سنگین خود را علیه مواضع پژاك در مناطق «كانی گله» «سرگله» و «قله جاسوسان» آغاز كرد كه تا ظهر دیروز مناطق سرگله و كانی گله به تصرف كامل نیروی زمینی سپاه درآمد و حدود 30 نفر از تروریست ها كشته و زخمی شدند.


وی با بیان این كه محدوده عملیات مرزهای مقابل سردشت و ارتفاعات جاسوسان است تصریح كرد: برخلاف جوسازی رسانه های غربی و ضدانقلاب تاكنون دولت اقلیم كردی و دولت مركزی عراق هیچ واكنشی به دور جدید عملیات سپاه علیه پژاك نشان نداده اند چرا كه یكی از كارهای خوبی كه طی هفته های گذشته انجام شد فراهم نمودن امكان بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از مناطقی از خاك جمهوری اسلامی ایران كه در اشغال تروریست ها قرار دارد بود و عملا برای آنها ثابت شد كه گروهك پژاك بدون اعتنا به مصالح كشور عراق اقدام به عملیات تروریستی در خاك ایران می نماید.


سرهنگ احمدی در پایان تاكید كرد كه تا اخراج كامل تروریست ها و ایجاد امنیت پایدار برای مردم منطقه غرب و شمال غرب كشور عملیات نیروی زمینی سپاه علیه پژاك ادامه خواهد داشت.


روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران در این باره اعلام كرد: پس از یك مهلت یك ماهه در ماه مبارك رمضان به گروهك تروریستی پژاك برای عقب نشینی اشرار و تروریست های این گروهك از مناطق مرزی شمال غرب كشور، بدلیل عدم رعایت این مهلت، رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه عملیات جدیدی را آغاز كردند.


این گزارش می افزاید: این عملیات با هدف پاكسازی مناطق آلوده مرزی شمال غرب كشور و عقب راندن گروهك تروریستی پژاك از ارتفاعات منطقه عمومی سردشت آغاز و تاكنون ضربات سنگینی به این گروهك وارد شده است.


در این گزارش تاكید شده است: عملیات تا پاكسازی كامل مناطق مرزی از لوث وجود ضد انقلاب، اشرار و تروریست ها و تامین امنیت پایدار و كامل و رفع موانع توسعه و پیشرفت منطقه ادامه خواهد داشت.


دراین گزارش آمده است: آمار تلفات وارده به ضد انقلاب و گروهك تروریستی پژاك متعاقبا اعلام خواهد شد.


خبرگزاری فرانسه بلافاصله پس از آغاز دور جدیدی از عملیات سپاه علیه گروهك تروریستی پژاك در گزارشی اعلام كرد كه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نظر دارند این عملیات را تا زمانی كه عراق در مرز مشترك دو كشور نیرو مستقر نكند، ادامه دهند.


نیروی زمینی سپاه پاسداران تیرماه سال جاری در چارچوب پروتكل امنیتی با دولت اقلیم كردی از كوه های مرزی سردشت، پیرانشهر و اشنویه عبور كرد و ضدانقلاب و تروریست ها را در عمق كوهستان های شمال عراق مورد تعقیب قرار داد و در یك عملیات گسترده ده ها تن از آن ها را به هلاكت رساند.



حامیان گروهك تروریستی پژاك



گروهك تروریستی پژاك یك گروه شبه نظامی تروریستی شدیدا چپ گرا در مناطق مرزی غرب و شمال غرب ایران است كه تحت حمایت سرویس های جاسوسی غرب بویژه آمریكا به فعالیت های تروریستی علیه مرزداران و ساكنان منطقه می پردازند.


فعالیت این گروهك تروریستی بیشتر در مرز بین ایران، عراق و تركیه و منطقه قلعه رش در استان آذربایجان غربی و منطقه اورامانات از توابع استان كرمانشاه و ایوان از توابع ایلام و مریوان و منطقه چهل چشمه از توابع استان كردستان و بخش شرقی كوهستان قندیل در كردستان عراق است.


گروهك تروریستی «پژاك» در 4 آوریل 2003 روز تولد «عبدالله اوجلان» رهبر فرقه تروریستی پ.ك.ك تاسیس شد. موسسه واشنگتن در سایت خود مقاله ای به قلم «سونور كاگاپتای» منتشر كرده است كه نویسنده آن درباره پیدایش پژاك می آورد: «پس از حملات یازده سپتامبر، پ.ك.ك برای این كه شامل لیست تروریستی آمریكا نشود اسم خود را به كنگره دموكراسی كردستان (كادك) تغییر داد. پ.ك.ك گروه های كوچكی از خود ایجاد كرد تا از حملات تركیه مصون بماند. این تقسیم اعضا به صورت گروه های كوچك در عراق، سوریه و ایران انجام شد. در كردستان عراق به نام «حزب راه حل دموكراتیك كردستان» و در ایران «حزب حیات آزاد كردستان» (پژاك) تشكیل شد و از همان آغاز فعالیت با انجام عملیات تروریستی علیه ایران تاكنون غیرنظامیان زیادی را ترور كرده است.


درباره عقبه حمایتی این گروه تروریستی، مطلب قابل توجه اینكه، در پس فعالیت های پژاك چه كسی قرار دارد؟ و اینكه چگونه گروه پژاك كه سال ها از زمان تشكیل آن می گذرد تاكنون به فعالیت های خود ادامه می دهد؟ چگونه امكاناتی به دست آورده است و می تواند به رویارویی با نیروهای نظامی ایران اقدام كند؟


درباره روابط فرقه تروریستی پژاك با آمریكا مستندات زیادی وجود دارد از جمله:


1- «سیمور هرش» خبرنگار آمریكایی طی گزارشی به صراحت اعلام كرد: رژیم صهیونیستی و آمریكا كمك های مالی و دیگر كمك ها را در اختیار گروه «پژاك» كه كردهای مسلح مخالف نظام جمهوری اسلامی هستند، قرار می دهند. همچنین این نویسنده در مجله «نیویوركر» با اشاره به كمك 400 میلیون دلاری آمریكا به گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران نوشت: «گروه پژاك یكی از این گروه هاست كه هم از آمریكا و هم از رژیم صهیونیستی كمك می گیرد و این بخشی از تلاش برای یافتن راه های جایگزین اعمال فشار به ایران است.»


2- نشریه «كومی نت» در گزارشی درباره فرقه های تروریستی می نویسد: «برخورد آمریكا در قبال این گروه ها دوگانه است. سازمان جاسوسی آمریكا (سیا)، هم از پژاك، جندالله و مجاهدین (منافقین) حمایت مستقیم مالی می كند و از سوی دیگر آن ها را در فهرست تروریستی خود قرار می دهد.»


3-«عبدالرحمان حاجی احمدی» سر كرده پژاك در مصاحبه ای با سیروان رشید روزنامه نگار كرد عراق صراحتا گفت: «همكاری با آمریكا را قبول می كنیم.»


4- «ارلیش» روزنامه نگار مستقل آمریكایی نیز در دیدار از پایگاه های فرقه پژاك در كوهستان قندیل و پس از انجام مصاحبه با سركرده های این فرقه صراحتا اعلام می كند: عملیات تروریستی فرقه پژاك در راستای استراتژی آمریكا در منطقه است.


5- سایت خبری آمریكایی «نیوزمكس» در آگوست 2007 مصاحبه ای با رحمان حاج احمدی (رئیس پژاك) انجام می دهد. حاج احمدی كه به واشنگتن سفر كرده بود در این مصاحبه می گوید: «امیدوارم در دیدار با مقامات ارشد دولت آمریكا درباره وضعیت جاری در ایران و كمك واشنگتن به حزب «پژاك» گفت وگو و رایزنی كنم.» وی در این مصاحبه ادامه می دهد: «با كمك آمریكا اقوام كرد را در شورشی كه می تواند به كل ایران گسترش یابد هدایت می كنیم.»


6- در سال 2004 و درست یك سال پس از اشغال نظامی عراق توسط آمریكا، روزنامه واشنگتن پست و خبرگزاری آمریكایی رویترز گزارش هایی منتشر كردند كه بر طبق آن نیروهای سازمان تازه تاسیس پژاك را در حالی كه سلاح های آمریكایی در دست داشتند، در اطراف پایگاه نظامی ایالات متحده در سلیمانیه عراق رویت كردند.



تحلیلگران سیاسی معتقدند كه با شروع خیزش های اسلامی در منطقه و شمال آفریقا و سردرگمی مقامات غربی بویژه آمریكایی ها از این تحولات، سران كاخ سفید را بر آن داشته است كه با درگیر كردن كشورهای محور در تحولات منطقه و در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران كه كانون اصلی بیداری اسلامی در منطقه و شمال آفریقاست، تا حدودی بتوانند هم خود را از انزوا و شكست كامل برهانند و هم اینكه بهره برداری و استفاده جریان مقاومت در منطقه را از این تحولات به حداقل برساند. بنابراین حمایت از تروریست ها و ناامن كردن مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران بخشی از این پازل آمریكایی هاست.



:: موضوعات مرتبط: مطالب , سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: درگیری سپاه با پژاک , درخواست آتش بس ,
:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: